Казус с върната пратка

  • 1 Отговора
  • 5432 Прегледи
*

Неактивен koceto555

  • Нов
  • *
  • 2
  • +0/-0
Казус с върната пратка
« -: септември 23, 2017, 01:01:19 pm »
Здравейте, понеже попаднах в доста неприятна ситуация искам съвет от хора имащи опит. Та казуса е слвдния. Продавам iphone 5s и се намира купувач от град Левски. Говорим по телефона и се разбираме да изпратя телефона по Еконт с преглед  и тест, дори получавам смс да не забравя преглед и тест. Телефона работи напълно нормално и няма от какво да се притеснявам.На следващия ден получавам обаждане от купувача. Цитирам - Ауа началник ти къв телефон ми прати уа? Той забива уа. Опитвам се да обясня че Айфона е ресетнат и това твърдение е абсурдно. Без ефект. Човека убедено твърди че забива. Осъзнавайки факта че комуникирам с човек с който трудно бих се разбрал решавам да прекратя и неговите и моите мъки и му казвам ок след като забива и не го искаш връщай го. Въпреки че пропуснах куп хора на които можех да го продам изпитвам облекчение че поне куриерските разходи ще са си за негова сметка. След един час получавам отново обаждане - Ауа дивак тоа телефон пълен боклук неще да работи. Отговарям му че никой не го кара да го купува и след като не е доволен да си плаща куриера и обратно. При което господина ми съобщава че той го бил платил и го взел от Еконт. Питам го след като има преглед и тест и не е доволен защо го взел и получавам отговор че нямал време и не го пробвал в Еконт. Заплаши ме с полиция че съм го измамил и иска да ми връща телефона с наложен обратно. Притеснява ме факта че телефона е бил няколко часа в него и нямам идея какво е правил с него. Незнам може ли да се жалва някъде че не искам да си взема телефона. В случая при положение че е имал преглед и тест и е взел пратката си мисля че сделката е приключена и аз нямам повече отношение към въпросния телефон. Не твърдя че той лъже. Може и при транспорта да е възникнал проблем но аз изпратих здрав телефон който след преглед и тест е получен. Как да постъпя?

*

Неактивен NEROMARE

  • Нов
  • *
  • 25
  • +0/-0
    • Neromare Works
Re: Казус с върната пратка
« Отговор #1 -: януари 05, 2019, 06:29:34 pm »
Така, значи няма какво да направи. Това не е за жалба. Това е за гражданско дело в съда, за което разноските ще са 5–10 пъти повече от телефона, който го е взел. Там как ще докаже, че той не го е счупил само Господ знае.

Сигурно го е строшил и сега иска да си вземе парите обратно. Може да го е изтървал.

Еконт затова са пуснали такава опция – "преглед преди плащане." Това застрахова купувача до огромна степен ... но не и продавача. Еконт понякога възстановяват суми, но трябва да се върне бързо и да пусне рекламация. Ако той държи телефона в себе си една седмица и после се сети да рекламира, никой няма да му възстанови пари.

Но при всички положения, той тъй като е взел и платил телефона, тази вещ вече е в негово владение и ти нямаш касателство, освен да му съдействаш и да потвърдиш, че телефонът е работил когато си го пратил. Също апаратът трябва да е бил пратен с опция "ОС" или т.нар. "обявена стойност."

Може и Еконт да са го чукнали някъде, при транспорта, кой знае. Но това не е нормална реакция този господин да те заплашва.
« Последна редакция: януари 05, 2019, 06:31:23 pm от NEROMARE »
Cyrillic for English Speakers
https://www.neromare.com